est : eng : rus
Uudised
print
Ülevaade rehvimustri mõõtmisest Tartus 08. Septembril 2009. 2009-09-11

08. septembril 2009 korraldas MTÜ Eesti Rehviliit koostöös Eesti Politseiga rehvimustri mõõtmise operatsiooni  Tartus.

Alljärgnvalt toon kokkuvõte rehvimustri mõõtmise operatsioonist.
Kokku kontrolliti Tartus 213 sõidukit.  

213 sõidukist olid 23-l sõidukil vähemalt ühel rattal all rehvid, mille mustri jääksügavus oli alla 2 mm.
Enamusel nendest 23 sõidukist oli mustri jääksügavus alla 2 mm rohkem, kui ühel rehvil.
29 sõidukit sõitsid rehvidega mille mustrisügavus jäi alla 1,6 mm, mis tähendab sisulist ilma mustrita rehviga sõitmist.
172 sõidukit kasutasid suverehve, 41 kasutasid lamellrehve.

Kokkuvõtteks võiks öelda, et tulemus oli parem, kui eelmisel aasta septembri kontrollimisel, kuid üldpilt on siiski suhteliselt kehv. 24% kontrollitud  sõidukitest olid all rehvid, millel vesiliu tekkimise oht on väga suur. Eelmine aasta oli see näit Tartus 33%.
Toon siin ka näite:
 -uuel rehvil, mustri jääksügavusega 8 mm, tekib vesiliug sõltuvalt rehvi laiusest vahemikus 83- 96 km/h
-lõpuni sõidetud rehvil, mustri jääksägavusega 1,6 mm, tekib vesiliug sõltuvalt rehvilaiusest vahemikus 56-67 km/h.

Pidurdusteekond on uuel rehvil (8mm) 28,3- 29,3 meetrit.
Pidurdusteekond lõpuni sõidetud rehvil (1,6 mm) 36,8-38,8 meetrit.

Pidurdusteekond mõõdeti  7-9 mm veekihi peal, mida Eestis sügiseti esineb päris tihti.

Kokkuvõte:

 

Kontrolliti kokku

213 sõidukit

 

 

Sõiduautosid

177

 

 

Kaubikuid

32

 

 

Veoautosid

4

 

 

Mootorrattaid

1

 

 

Lamellrehve kasutasid

41 sõidukit

20%

 

Suverehve kasutasid

172 sõidukit

80%

 

Mustrisügavus  2 mm või alla selle

52 sõidukit

24%

2008 oli see näit 33%

Sealhulgas mustrisügavus alla 1,6 mm

29 sõidukit

13,6 %

2008 oli see näit 6%

 

MTÜ Eesti Rehviliit tänab koostöö eest Eesti Politseid.

 

Kaur Kuurme

MTÜ Eesti Rehviliit

tegevjuht


les