est : eng : rus
Uudised
print
Ülevaade rehvimustri sügavuse mõõtmisest detsembris 2011 2011-12-13

MTÜ Eesti Rehviliit korraldas koostöös Eesti Politseiga rehvimustri mõõtmise operatsiooni  Tallinnas 05. detsembril, 06. detsembril Ida-Virumaal ja 08. detsembril Tartus.

Kokkuvõte rehvimustri mõõtmise tulemustest Tallinnas.

Kontrolli teostati Laagri Maksimarketi juures.
Kokku kontrolliti  140 sõidukit.

92 sõiduautot, 32 kaubikut, 13 veoautot ning 3 liinibussi. 

Nõuetele ei vastanud 11 sõiduauto(8,06%) rehvid, mille mustrisügavus oli alla 3 mm. Kõige erilisem näide oli üks sõikuk, kus ühel autol oli korraga all naastrehv, lamellrehv, suverehv ja tühi rehv.Neljast sõidukist kellel oli all suverehv, kolmel oli tegemist tagavararattaga.

Rekkadest ja liinibussidest ei vastanud nõuetele 1 sõiduki rehvid ehk 6,25%. Antud sõiduk saadeti ka erakorralisele ülevaatusele.

Rekkade ja liinibusside põhiliseks probleemiks oli kulunud turvisemuster. Näiteks sõitis liinibuss rehviga, mille mustri jääksügavus oli 2 mm. Tihti oli kulunud veoautode tagumise telje sisemine rehv.

Kokkuvõte Tallinna rehvimõõtmisest: 

Kontrolliti kokku

140 sõidukit

 

Sõiduautosid

92

 

Kaubikuid

32

 

Rekkaid

13

 

Liinibussid

3

 

Lamellrehve kasutasid M1 ja N1 kategooria

39 sõidukit

31,45 %

Suverehve kasutasid M1 ja N1 kategooria

4

3,22 %

Naastrehve kasutasid M1 ja N1 kategooria

84 sõidukit

67,74 %

Keskmine mustrisügavus

6,95 mm

 

 

Kokkuvõte rehvimustri mõõtmisest Ida- ja Lääne- Virumaal.

Kontrolli teostati Tallinn-Narva mnt 164 kilomeetril.  Kuna aga Ida-Virumaal oli väga kehv ilm(väga raske kirjutada), siis ei saanud teha väga detailset statistikat.

Üldine olukord oli järgmine.

  •   Jõhvi piirkonnas kontrolliti 373 sõidukit.

       17 rikkumist (4,55%), millest 7 suverehvid(1,87%).

  •  Narvas kontrolliti 190 sõidukit.

       8 rikkumist(4,21%), millest 1-l(0,52%) olid suverehvid

       Rakveres kontrolliti 97 sõidukit, millest 1-l(1,03%) olid all suverehvid

Üldine tähelepanek oli, et haagisega veoautodel esines rehvide nõuetele vastavusega probleeme. Kas oli kulunud tagumise telje rehv/rehvid või siis haagisel ei olnud all korralikud rehvid.  

Kokkuvõte rehvimustri mõõtmisest Tartus.

 Tartus kontrolliti rehve kolmes kohas-Narva mnt, Ringtee Olerexi tankla juures ja Ringteel.

Kontrolliti kokku 247 sõidukit.204 sõiduautot, 37 kaubikut ning 6 veoautot.

12 sõidukit(4,85%) sõitsid rehvidega, mis ei vastanud nõuetele. Kulumispiirini olid sõidetud 26 sõiduki rehvid ehk (10,52%) 

Kontrolliti kokku

247 sõidukit

 

Sõiduautosid

204

 

Kaubikuid

37

 

Rekkaid

6

 

Liinibussid

 

 

Lamellrehve kasutasid M1 ja N1 kategooria

100 sõidukit

40,48 %

Suverehve kasutasid M1 ja N1 kategooria

1

0,4 %

Naastrehve kasutasid M1 ja N1 kategooria

142 sõidukit

57,48 %

Keskmine mustrisügavus

6,46 mm

 

 

Kokkuvõtteks võib tõdeda, et üldiselt on sõiduautodel alla suhteliselt heas korras talverehvid. Samas oli tähelepanekuid, et lamellrehvi puhul oli kasutusel ka selline rehv, mis oli mõeldud eelkõige Kesk-Euroopasse.

Paraku oli ka näide, kus noor sülelapsega perekond sõitis autoga, millel olid all suverehvid.Loodame omalt poolt siiski sõidukijuhtide vastutustundele, kes vähemalt kord kuus vaataks ikka oma sõikuki rehvide olukorra üle.

MTÜ Eesti Rehviliit tänab väga jätkuva koostöö eest Eesti Politseid ja rehviettevõtjaid, kes aitasid operatsiooni läbi viia.

Kaur Kuurme

 

 

 


les