09. detsembril 2010 korraldas MTÜ Eesti Rehviliit koostöös Eesti Politseiga rehvimustri mõõtmise operatsiooni Tallinnas.
Rehve mõõdeti kahes kohas: Männiku teel ning Viljandi maanteel.
Alljärgnevalt toon kokkuvõte rehvimustri mõõtmise tulemustest.
Kokku kontrolliti 167 sõidukit.
106 sõiduautot, 37 kaubikut, 22 veoautot ning 2 liinibussi.
Kui jätta välja rekkad ja bussid, siis talverehvid olid kohustuslikud 143-l kontrollitud sõidukitest(M1 ja N1 kategooria).
143-st sõidukist kasutasid 105 naastrehve, 37 lamellrehve ning ühel sõidukil olid ühel teljel all lamellrehvid ning teisel teljel suverehvid.
Nõuetele ei vastanud 5 sõiduki(3,49%) rehvid, mille mustrisügavus oli alla 3 mm.
Rekkadest ja liinibussidest ei vastanud nõuetele 4 sõiduki rehvid ehk 16,6%.
Rekkade ja liinibusside põhiliseks probleemiks oli protekteeritud rehvi mõraline karkass ning kooruv mustrilint. Samuti oli rekkade puhul probleemiks rehvi mustrisügavus, kus kahel juhul oli vähemalt 1 rehv sootuks ilma mustrita.
Kokkuvõte Tallinna rehvimõõtmisest:
Kontrolliti kokku |
167 sõidukit |
|
Sõiduautosid |
106 |
|
Kaubikuid |
37 |
|
Rekkaid |
22 |
|
Liinibussid |
2 |
|
Lamellrehve kasutasid M1 ja N1 kategooria sõidukid |
37 sõidukit |
25,87% |
Suverehve kasutasid M1 ja N1 kategooria sõidukid |
1 |
0,69% |
Naastrehve kasutasid M1 ja N1 kategooria sõidukid |
105 sõidukit |
73,42% |
Keskmine mustrisügavus |
6,97 mm |
|
MTÜ Eesti Rehviliit tänab koostöö eest Eesti Politseid ja rehviettevõtjaid, kes aitasid operatsiooni läbi viia.
Kaur Kuurme
tegevjuht