08. septembril 2009 korraldas MTÜ Eesti Rehviliit koostöös Eesti Politseiga rehvimustri mõõtmise operatsiooni Tartus.
Alljärgnvalt toon kokkuvõte rehvimustri mõõtmise operatsioonist.
Kokku kontrolliti Tartus 213 sõidukit.
213 sõidukist olid 23-l sõidukil vähemalt ühel rattal all rehvid, mille mustri jääksügavus oli alla 2 mm.
Enamusel nendest 23 sõidukist oli mustri jääksügavus alla 2 mm rohkem, kui ühel rehvil.
29 sõidukit sõitsid rehvidega mille mustrisügavus jäi alla 1,6 mm, mis tähendab sisulist ilma mustrita rehviga sõitmist.
172 sõidukit kasutasid suverehve, 41 kasutasid lamellrehve.
Kokkuvõtteks võiks öelda, et tulemus oli parem, kui eelmisel aasta septembri kontrollimisel, kuid üldpilt on siiski suhteliselt kehv. 24% kontrollitud sõidukitest olid all rehvid, millel vesiliu tekkimise oht on väga suur. Eelmine aasta oli see näit Tartus 33%.
Toon siin ka näite:
-uuel rehvil, mustri jääksügavusega 8 mm, tekib vesiliug sõltuvalt rehvi laiusest vahemikus 83- 96 km/h
-lõpuni sõidetud rehvil, mustri jääksägavusega 1,6 mm, tekib vesiliug sõltuvalt rehvilaiusest vahemikus 56-67 km/h.
Pidurdusteekond on uuel rehvil (8mm) 28,3- 29,3 meetrit.
Pidurdusteekond lõpuni sõidetud rehvil (1,6 mm) 36,8-38,8 meetrit.
Pidurdusteekond mõõdeti 7-9 mm veekihi peal, mida Eestis sügiseti esineb päris tihti.
Kokkuvõte:
Kontrolliti kokku |
213 sõidukit |
|
|
Sõiduautosid |
177 |
|
|
Kaubikuid |
32 |
|
|
Veoautosid |
4 |
|
|
Mootorrattaid |
1 |
|
|
Lamellrehve kasutasid |
41 sõidukit |
20% |
|
Suverehve kasutasid |
172 sõidukit |
80% |
|
Mustrisügavus 2 mm või alla selle |
52 sõidukit |
24% |
2008 oli see näit 33% |
Sealhulgas mustrisügavus alla 1,6 mm |
29 sõidukit |
13,6 % |
2008 oli see näit 6% |
MTÜ Eesti Rehviliit tänab koostöö eest Eesti Politseid.
Kaur Kuurme
MTÜ Eesti Rehviliit
tegevjuht