Rehvireid: kolmandikul sõidukitest jättis rehvide kvaliteet soovida
Politsei korraldas septembri keskel koostöös MTÜga Eesti Rehviliit Tallinnas ja Tartus operatsiooni, et kontrollida sõidukirehvide vastavust nõuetele.
Tallinnas kontrolliti 103 sõidukit, millest 44 oli vähemalt ühe rehvi mustri jääksügavus alla kahe millimeetri.
Tartus kontrolliti kokku 151 sõidukit, millest 51 autol oli rehvide jääksügavus alla kahe millimeetri.
„Kahjuks oli tulemus üle ootuste kehv, millele viitab asjaolu, et 37 protsendil sõidukitest olid all rehvid, millel on vesiliu tekkimise oht väga suur,“ ütles Rehviliidu tegevjuht Kaur Kuurme. „Varasemate kontrollide põhjal võib öelda, et talvel on rehvidega olukord palju parem ning puudusi esines oluliselt vähem.“
Soomes toimunud sarnane aktsioon näitas, et kehvade rehvide osakaal oli 13,7 protsenti (aasta eest 13,3). Soomes loetakse kehvas seisukorras olevaks rehvid, kuid nende mustrisügavus on 0-2 millimeetrit. Eesti rehvireid näitas, et meil on olukord kolm korda kehvem.
Tallinnas jäi seitsmel sõidukil mustrisügavus alla 1,6 millimeetri, mis tähendab sisuliselt ilma mustrita rehviga sõitmist. Tartus oli selliseid juhtumeid kümme. Kontrollitutest 196 sõidukit kasutas suverehve, 45 lamellrehve ning 13 autol olid all talverehvid, millest kolmel olid naastud välja tõmbamata.
Politsei koostas reidi tulemusena Tallinnas 21 protokolli, neist kaheksa nõuetele mittevastavate rehvide kohta. Lisaks tabati rehvireidi käigus Tallinnas neli loata juhti, kaks ülevaatuseta sõidukit ning ühel sõiduki gabariidid ületasid lubatu. Muid rikkumisi oli kuus.
Kuurme ütles, et rehvide kontrollimine on oluline liiklusohutuse tagamisel ning liidul on hea meel teha politseiga turvalisuse tõstmise nimel koostööd. Ettevõtmise eesmärk on eelkõige juhtide teadlikkuse tõstmine, mitte niivõrd karistamine.
Soomes läbiviidud testid näitavad, et kui uuel rehvil, mustri jääksügavusega 8 mm, tekib vesiliug sõltuvalt rehvi laiusest vahemikus 83- 96 km/h, siis lõpuni sõidetud rehvil, mustri jääksügavusega 1,6 mm, tekib vesiliug vahemikus 56-67 km/h.
„Uue rehvi pidurdusteekond on 28-29 meetrit, kuid lõpuni sõidetud rehvil ulatub see 36-39 meetrini. Pidurdusteekonna mõõtmine toimus 7-9-millimeetrise veekihi peal, mida Eestis eriti sellel aastal väga tihti vihmadega esineb,“ viitas Kuurme Soome uuringule.
Kasutatud rehvide kogumist ja taaskasutamist korraldava MTÜ Eesti Rehviliit tootjavastutussüsteemiga on tänaseks ühinenud ligi 300 rehvide maaletoojat ja edasimüüjat üle Eesti. Rehviliidul on 47 kogumispunkti igas maakonnas, vastavalt seaduses esitatud nõuetele.
Lisainfo:
Kaur Kuurme
MTÜ Eesti Rehviliit tegevjuht
kaur.kuurme(at)rehviliit.ee
Tel: 56 23 6697