MTÜ Eesti Rehviliit viis läbi 2007 aastal 05. detsembril Tallinnas ning 10.
detsembril Tartus rehvimustri sügavuse mõõtmise ühisoperatsiooni koostöös Eesti
Politseiga.
Sellel aastal teatas MTÜ Eesti Rehviliit operatsiooni toimumisest aegsasti ette
ning teema leidis päris palju kajastust ka meedias.
Lisaks andis MTÜ Eesti Rehviliit Eesti Politseile omalt poolt üle ka 20
kalibreeritud rehvimusrti sügavuse mõõdikut, mis jagati ära nelja
Politseiprefektuuri vahel.
MTÜ Eesti Rehviliidu poolt osales nii Tallinnas kui ka Tartus 6 inimest,
politseipatrulle oli samuti kolm ekipaazi.
Tallinn
Tallinnas kontolliti rehve kolmes kohas, alustati kell 11.00 ning lõpetati kell
15.30.
Punane tn
Tallinnas Punasel tänaval kontrolliti 53 sõidukit, millest 39 olid sõiduautot
(sh 3 maasturit) ning 14 kaubikut. 35 sõidukit kuulusid eraisikutele ning 18
ettevõtetele.
43-l sõidukil olid all naastrehvid ning 10-l lamellrehvid. Keskmine
mustrisügavus oli 6,8 mm.
Kõik rehvid vastasid nõuetele, kuid hakkas silma, et kolmest kahel maasturil
olid all kõvema seguga M&S kummid, mis Eesti talveoludesse hästi ei sobi. Samas
seaduse järgi on nõutav märgistus olemas ning ettepanek rehvid pehmema seguga
rehvide vastu vahetada on pigem soovituslik.
Tartu mnt Mõigu
Tartu mnt Mõigus kontrolliti 90 sõidukit, millest 74 olid sõiduatuod(sh 9
maasturit) ning 16 kaubikut. 68 sõidukit kuulusid eraisikutele ning 22
ettevõtetele.
60-l sõidukil olid all naastrehvid ning 30-l lamellrehvid. Keskmine
mustrisügavus oli 6,9 mm.
Nõuetele mittevastavaid rehve kasutasid 4 juhti, kellele koostati ka
väärteoprotokoll. Lisaks olid kahel sõiduautol ees lamellrehvid ning taga
naastrehvid. Juhid pääsesid hoiatusega. Ühe sõiduki mark nendest oli Smart,
mille juht väitis et sellele autole on võimatu leida komplekti naastrehve.
Tööstuse tn
Tööstuse tänaval kontrolliti 97 sõidukit, millest 76 olid sõiduautod(sh 8
maasturit) ning 21 kaubikud. 78 sõidukit kuulusid eraisikutele ning 18
ettevõtetele.
69-l sõidukil olid all naastrehvid ning 28-l lamellrehvid. Keskmine
mustrisügavus oli 6,4 mm.
Kahel sõidukil olid all nõuetele mittevastavad rehvid, kellele koostati ka
väärteoprotokoll. Mõlemad olid kaubikud. Samuti olid osadel maasturitel all
kõvema seguga M&S kummid.
Kokkuvõtteks
Tallinnas kontrolliti kokku 240 sõidukit, millest nõuetele mittevastavaid rehve
kasutasid 6 sõidukit. 172 sõidukit kasutasid naastrehve ning 68 lamellrehve.
Tartu
Tartus kontrolliti rehve samuti kolmes kohas, alustati kell 10.00 ning lõpetati
13.00.
Valga mnt Tartust väljuv suund
Valga mnt kontrolliti 52 sõidukit, millest 21 olid sõiduautod(sh 2 maasturit)
ning 31 kaubikud. 28 sõidukit kuulusid eraisikutele ning 24 ettevõtetele. 36-l
sõidukil olid all naastrehvid ning 16-l lamellrehvid. Keskmine mustrisügavus oli
7,2 mm.
Ühel sõidukil olid all nõuetele mittevastavad rehvid, kellele tehti ka
väärteoprotokoll.
Võru ring
Võru ringil peale viadukti kontrolliti 72 sõidukit, millest 58 olid
sõiduautod(sh 3 maasturit) ning 14 kaubikut. 64 sõidukit kuulusid eraisikutele
ning 8 ettevõtetele.
48 sõidukit kasutasid naastrehve ning 24 lamellrehve. Keskmine mustrisügavus oli
6,9 mm.
Kolmel sõidukil võis täheldada vale rehvirõhu kasutamist, kuna rehv oli keskelt
kulunud, kuid rehvi õlgades oli rehvimuster korralik.
Kastani tänav
Kastani tänaval kontrolliti 84 sõidukit, millest 62 olid sõiduautod(sh 4
maasturit ja 3 taksot) ning 22 kaubikut. 56 sõidukit kuulusid eraisikutele ning
28 ettevõtetele. 66-l sõidukil olid all naastrehvid, 27-l sõidukil lamellrehvid
ning 4-l suverehvid. Keskmine mustrisügavus oli 7 mm.
Suverehvide kasutajatele tehti ka väärteoprotokoll ning ühel juhil neist
avastati ka 1,6 promilline alkoholijoove.
Kokkuvõte
Kokkuvõttes kontrolliti Tartus 208 sõidukit, milledest 150 kasutasid naelrehve,
54 lamellrehve ning 4 suverehve.
Üldkokkuvõte.
Põhja Politseiprefektuuri haldusalas kontrolliti kokku samal ajal 420 sõidukit
ning tuvastati 23 rikkumist ning Lõuna Politseiprefektuuri halduspiirkonnas
kontrolliti samal ajal kokku 598 sõidukit, kus tuvastati 26 rikkumist . Need
arvud sisaldavad ka MTÜ Eesti Rehviliiduga koostöös Tallinnas ja Tartus
kontrollitud sõidukeid.
Üldkokkuvõtteks võib tõdeda, et rehvide seisukord on 2007 aastal tehtud kahe
reidi tulemusena, kus osales MTÜ Eesti Rehviliit, üllatavalt hea. 448 st
kontrollitud sõidukist sõitsid nõuetele mittevastavate rehvidega ainult 11
sõidukit. 122-l sõidukil olid all lamellrehvid, mis näitab, et Eesti
sõidukijuhid eelistavad naastrehve.
Rehvimuster oli sõidukitel valdavalt heas või väga heas korras, kulumispiirini
sõidetud rehvidega olid vähesed sõidukid. Hakkas silma, et paljudel sõidukitel
olid rehvid ostetud kas sellel või eelmisel aastal.
Samuti olid päris paljud juhid sellest kampaaniast meedia vahendusel kuulnud
ning reid ei tulnud neile üllatusena. Tallinnas ütlesid rehvimustrimõõtjad, kes
igapäevaselt rehvitöökodades töötavad, et reidist eelneval päeval oli töökodades
keskmiselt rohkem kliente käinud. Seega võib lugeda õnnestunuks ka meedia poolt
tehtud teemakajastuse.
Sellel aastal rääkisid ka paljud rehvitöökojad, et talvine rehvivahetushooaeg
sai läbi juba nädal enne detsembri algust, mis näitab et sõidukijuhid on hakanud
rehvidele ja rehvidega seotud turvalisusele rohkem tähelepanu pöörama.
MTÜ Eesti Rehviliit on tänulik rehviettevõtjatele: I&R Grupp OÜ, Vevid AS,
Tireman OÜ, Hinkus AS, Kummisepp OÜ ning Alpriis AS, kes abistasid Rehviliitu
vajaliku tööjõuga.
Samuti tahab MTÜ Eesti Rehviliit väga tänada Eesti Politseid, kellega ühistöös
me rehvimustri kontrollimise operatsiooni saime teostada ning loodame, et Eesti
Politseile üle antud rehvimustri sügavuse mõõdikud täidavad oma eesmärki.
MTÜ Eesti Rehviliit loodab ka edaspidi Eesti Politseiga sarnase koostöö
jätkumist ning loodab, et 2008 aastal saame sarnaseid ühisoperatsioone ka mujal
Eestis teha.
Kaur Kuurme
MTÜ Eesti Rehviliit
tegevjuht