est : eng : rus
Uudised
print
Ülevaade rehvimustri mõõtmisest talvisel ajal 2015-03-31
10. detsembril 2014a Tallinnas ja 25. veebruaril 2015a Tartus, korraldas MTÜ Eesti Rehviliit koostöös Eesti Politseiga rehvimustri mõõtmise operatsiooni. Alljärgnevalt toon kokkuvõtte rehvimustri mõõtmise tulemustest.

Tallinn

Tallinnas viidi kontroll läbi 10.detsembril Sõle ja Kolde pst nurgal ning Astangu ristmikul. Kokku kontrolliti 214 sõidukit. 145 sõiduautot, 54 kaubikut ja 15 veoautot.

Kulumispiirini(3mm) oli sõitnud 21(10,55%) ja nõuetele ei vastanud 17(8,54%) sõiduki rehvid. Sealhulgas suverehvidega sõitis 3 sõidukit. Koheselt oleks pidanud rehve vahetama 38(19%) sõidukit. Eelmise aastaga võrreldes seega 4% rohkem sõidukeid.

Veoatuode rehvidest 2-l (13,3%) ei vastanud vähemalt üks rehve nõuetele. Sealjuures ühel rehvil oli muster nii kulunud, et tükid oli väljas. Rehv oli sisuliselt kohe lõhkemas.

Naastrehvidega sõitis 147(73,86%), lamellrehvidega 49(24,62%) ja suverehvidega 3(1,5%) sõidukit. Lamellrehvide kasutus on 2013 aastaga võrreldes 10 % väiksem. Naastrehvide kasutus aga 14% suurem. Kontrolliti ka 11 veoautot. Ühel kontrollitust veoautost oli mustrisügavus kahel rehvil 2 mm. Keskmine rehvimustri jääksügavus oli veoatudel 8,89 mm, mis on 2 mm väiksem eelmise aasta tulemusest.

Kokkuvõte Tallinna rehvimõõtmisest: 

Kontrolliti kokku

214  sõidukit

 

Sõiduautosid

145

 

Kaubikuid

54

 

Rekkaid

15

 

Lamellrehve kasutasid M1 ja N1 kategooria

49 sõidukit(sh naastudeta talverehvid)

24,62 %

Suverehve kasutasid M1 ja N1 kategooria

3

1,5%

Naastrehve kasutasid M1 ja N1 kategooria

147 sõidukit

73,86 %

Keskmine mustrisügavus

6,2 mm

 

Ohtlikud rehvid kokku

38

19%

Tartu

 

Tartus kontrolliti rehve Aardla tänaval ja Ülenurmel 25. veebruaril 2015 aastal.
Kokku kontrolliti  184 sõidukit.

151 sõiduautot, 32 kaubikut, 1 liinibuss. 

Kulumispiirini(3mm) oli sõidetud 16(8,74%) sõiduki rehvid ning nõuetele ei vastanud 6(3,3%) sõiduki rehvid sh 1 sõiduk sõitis suverehvidega.

Kokku oleks pidanud koheselt rehve vahetama seega 22(12%) sõidukit.

 

Naastrehvidega sõitis 116(63,38%), lamellrehvidega 66(36,06%) ja suverehvidega 1(0,5%) sõidukit.

Tartus on lamellrehvide kasutus 4% tõusnud ja naastrehivde kasutus sama palju langenud.

Ohtlikke rehve tuvastasime 3% rohkem võrreldes 2013 aastaga.

Kokkuvõte Tartu rehvimõõtmisest: 

Kontrolliti kokku

184 sõidukit

 

Sõiduautosid

151

 

Kaubikuid

32

 

Liinibuss

1

 

Lamellrehve kasutasid M1 ja N1 kategooria

66 sõidukit(sh naastudeta talverehvid)

36,06%

Suverehve kasutasid M1 ja N1 kategooria

1

0,5%

Naastrehve kasutasid M1 ja N1 kategooria

116 sõidukit

63,38%

Keskmine mustrisügavus

6,13  mm

 

Ohtlikud rehvid kokku

22

12%

 MTÜ Eesti Rehviliit tänab koostöö eest Eesti Politseid ja rehviettevõtjaid, kes aitasid operatsiooni läbi viia.


üles