Ülevaade rehvimustri sügavuse mõõtmisest Tartus 09.detsembril ja Tallinnas 11.detsembril 2013.
09. detsembril Tartus ja 11. detsembril 2013a Tallinnas korraldas MTÜ Eesti Rehviliit koostöös Eesti Politseiga rehvimustri mõõtmise operatsiooni.
Alljärgnevalt toon kokkuvõtte rehvimustri mõõtmise tulemustest.
Tartus kontrolliti rehve Aardla ja Turu tänaval.
Kokku kontrolliti 216 sõidukit.
179 sõiduautot, 36 kaubikut, 1 veoauto.
Kulumispiirini(3mm) oli sõidetud 11(5,09%) sõiduki rehvid ning nõuetele ei vastanud 8(3,7%) sõiduki rehvid sh 1 sõiduk sõitis suverehvidega.
Kokku oleks pidanud koheselt rehve vahetama seega 19(8,79%) sõidukit.
Naastrehvidega sõitis 145(67,12%), lamellrehvidega 70(32,4%) ja suverehvidega 1(2,16%) sõidukit.
Kokkuvõte Tartu rehvimõõtmisest:
Kontrolliti kokku |
216 sõidukit |
|
Sõiduautosid |
179 |
|
Kaubikuid |
36 |
|
Rekkaid |
1 |
|
Lamellrehve kasutasid M1 ja N1 kategooria |
70 sõidukit(sh naastudeta talverehvid) |
32,4% |
Suverehve kasutasid M1 ja N1 kategooria |
1 |
2,16% |
Naastrehve kasutasid M1 ja N1 kategooria |
145 sõidukit |
67,12% |
Keskmine mustrisügavus |
6,72 mm |
|
Ohtlikud rehvid kokku |
19 |
8,79% |
Tallinn
Tallinnas viidi kontroll läbi 11.detsembril Sõle ja Kolde pst nurgal.
Kokku kontrolliti 181 sõidukit.
126 sõiduautot, 44 kaubikut ja 11 veoautot.
Kulumispiirini(3mm) oli sõitnud 16(9,41%) ja nõuetele ei vastanud 10(5,88%) sõiduki rehvid. Tasub veel ka mainimist, et suverehvidega sõitis 3 sõidukit, millest kahel sõidukil oli rehvimustri jääksügavus 0,5 mm.
Koheselt oleks pidanud rehve vahetama 26(15,29%) sõidukit.
Naastrehvidega sõitis 102(60%), lamellrehvidega 65(38,23%) ja suverehvidega 3(1,76%) sõidukit.
Kontrolliti ka 11 veoautot. Ühel kontrollitust veoautost oli mustrisügavus kahel rehvil 2 mm. Keskmine rehvimustri jääksügavus oli veoatudel 10,03 mm.
Kokkuvõte Tallinna rehvimõõtmisest:
Kontrolliti kokku |
181 sõidukit |
|
Sõiduautosid |
126 |
|
Kaubikuid |
44 |
|
Rekkaid |
11 |
|
Lamellrehve kasutasid M1 ja N1 kategooria |
65 sõidukit(sh naastudeta talverehvid) |
38,23 % |
Suverehve kasutasid M1 ja N1 kategooria |
3 |
1,76% |
Naastrehve kasutasid M1 ja N1 kategooria |
102 sõidukit |
60 % |
Keskmine mustrisügavus |
6,38 mm |
|
Ohtlikud rehvid kokku |
26 |
15,29% |
MTÜ Eesti Rehviliit tänab koostöö eest Eesti Politseid ja rehviettevõtjaid, kes aitasid operatsiooni läbi viia.
Kaur Kuurme
tegevjuht