Ülevaade rehvimustri sügavuse mõõtmisest detsembris 2012.
MTÜ Eesti Rehviliit korraldas koostöös Eesti Politseiga rehvimustri mõõtmise operatsiooni Tallinnas 04. detsembril, 05. detsembril Tartus ning veoautode rehvide kontroll Jõhvis septembris.
Kokkuvõte rehvimustri mõõtmise tulemustest Tallinnas.
Kontrolli teostati Laagri Maksimarketi juures.
Kokku kontrolliti 185 sõidukit.
102 sõiduautot, 44 kaubikut, 39 veoautot.
Nõuetele ei vastanud 5 sõiduauto(3,42%) rehvid, mille mustrisügavus oli alla 3 mm. Kulumispiirini rehvidega oli sõitnud 4 sõidukit(2,73%). Seega kokku oli ohtlikke rehve 6,15% sõidu ja pakiautodest.
Rekkadest ei vastanud nõuetele 1 sõiduki rehvid ehk (2,56%). Kulumispiirini rehvid olid 1-l rekkal ehk (2,56%) . Kokku oli ohtlikke rehve 5% kontrollitud rekkadest.
Kokkuvõte Tallinna rehvimõõtmisest:
Kontrolliti kokku |
185 sõidukit |
|
Sõiduautosid |
102 |
|
Kaubikuid |
44 |
|
Rekkaid |
39 |
|
Rekka rehvide keskmine mustrisügavus |
13,58 mm |
|
Lamellrehve kasutasid M1 ja N1 kategooria |
25 sõidukit |
17,12 % |
Suverehve kasutasid M1 ja N1 kategooria |
0 |
0 % |
Naastrehve kasutasid M1 ja N1 kategooria |
121 sõidukit |
82,87 % |
Keskmine mustrisügavus |
6,87 mm |
|
Kokkuvõte veoautode rehvimustri mõõtmisest Ida- Virumaal septembris 2012.
Kontrolli teostati Tallinn-Narva mnt 164 kilomeetril.
Kontrolliti kokku |
43 veoautot |
|
Keskmine mustrisügavus |
12,39 mm |
|
Mustrisügavs 2 mm ja alla selle |
2 sõidukit |
4,65% |
Mustrisügavus alla 1,6 mm |
3 sõidukit |
6,97% |
Kokku ohtlikud rehvid |
5 sõidukit |
11,62% |
Kokkuvõte rehvimustri mõõtmisest Tartus.
Tartus kontrolliti rehve kahes kohas- Ringteel ning Turu tänaval.
Kontrolliti kokku 121 sõidukit.88 sõiduautot ja 33 kaubikut.
6 sõidukit(5,8%) sõitsid rehvidega, mis ei vastanud nõuetele. Kulumispiirini olid sõidetud 1 sõiduki rehvid ehk (9,09%)
Kontrolliti kokku |
121 sõidukit |
|
Sõiduautosid |
88 |
|
Kaubikuid |
121 |
|
Rekkaid |
0 |
|
Lamellrehve kasutasid M1 ja N1 kategooria |
59 sõidukit |
48,7 % |
Suverehve kasutasid M1 ja N1 kategooria |
3 |
2,5 % |
Naastrehve kasutasid M1 ja N1 kategooria |
59 sõidukit |
48,7 % |
Kokku ohtlikud rehvid |
17 sõidukit |
15% |
Keskmine mustrisügavus |
6,15 mm |
|
Kokkuvõtteks võib tõdeda, et üldiselt on sõiduautodel alla suhteliselt heas korras talverehvid.
Tartus üllatas suur lamellrehvide kasutajate hulk, mis on võib olla tingitud ka sellest, et nende rehvidega sõidetakse aasta ringi .
Kui Tallinnas ei olnud ühtegi suverehvide kasutajat, siis kahjuks Tartus oli 3 sõidukit ka suverehvidega veel liikuma tulnud.
MTÜ Eesti Rehviliit tänab väga jätkuva koostöö eest Eesti Politseid ja rehviettevõtjaid, kes aitasid operatsiooni läbi viia.
Kaur Kuurme
tegevjuht