Uudised
Ülevaade rehvimustri sügavuse mõõtmisest Tallinnas 04. mail 2010 ja Tartus 13. Mail 2010. 2010-05-26

04. mail 2010 korraldas MTÜ Eesti Rehviliit koostöös Eesti Politseiga rehvimustri mõõtmise operatsiooni  Tallinnas.

Alljärgnevalt toon kokkuvõte rehvimustri mõõtmise tulemustest.
Kuna ilm oli väga kehv, siis teostati  kontrolli ühes kohas, Pärnu mnt viadukti all.

Kokku kontrolliti  85 sõidukit. 
85 kontrollitud sõidukist kasutasid  51 suverehve(60%), 23 lamellrehve(27%) sinna hulka on arvestatud ka naastrehvid millelt on naastud välja tõmmatud ning 11-l sõidukil (12%) olid all naastrehvid.

 

Kokku oli kontrollitud sõidukitest kulumispiirini sõidetud rehvid 11-l  sõidukil (12%) ning sisuliselt ilma mustrita rehvid olid all  5-l sõidukil(6%).

Seega  18%-l kontrollitud sõidukitest olid all sellises olukorras rehvid, mis vajaksid kohest vahetamist.

 

Kahel sõidukil oli all rehvikomplekt, kus esimesed rehvid olid suverehvid ning tagumised naastudega naastrehvid.

 

Ühel sõidukil, kes reklaamis rehvide ja velgede müüki kasutas rehve,mille mustrisügavus oli vahemikus 0-2 mm.

 


Kokkuvõte:

 

Kontrolliti kokku

85 sõidukit

 

Sõiduautosid

65

 

Kaubikuid

20

 

Lamellrehve kasutasid

23 sõidukit

27%

Suverehve kasutasid

51  sõidukit

60%

Naastrehve kasutasid

11 sõidukit

12%

Mustrisügavus  2 mm või alla selle

16  sõidukit

18%

Sealhulgas mustrisügavus alla 1,6 mm

5  sõidukit

6 %

Keskmine mustrisügavus

4,6 mm

 

 

 

 

 

Tartus kontrolliti rehve 13.mail 2010 ning kontrolli teostati  Turu tänaval.

 

Kokku kontrolliti 105 sõidukit.

 73 sõiduautot, 32 kaubikut, 5 rekkat ning ühte liinibussi.

 

75 sõidukit (71%) kasutas suverehve ning 30(29%) sõidukit kasutas lamellrehve. Naastrehvidega sõitjaid Tartus ei tuvastatud.

 

20-l (19%) kontrollitud  sõidukil olid all rehvid, mille mustrisügavus oli 2 mm või alla selle. 2(2%) sõidukil oli rehvi mustrisügavus 0 mm. Kokku sõitis sisuliselt lõpuni sõidetud rehvidega 21% sõidukitest.

 

Kokkuvõte:

 

Kontrolliti kokku

105 sõidukit

 

Sõiduautosid

73

 

Kaubikuid

32

 

Rekka

6

 

Lamellrehve kasutasid

30 sõidukit

29%

Suverehve kasutasid

75  sõidukit

71%

Naastrehve kasutasid

0 sõidukit

0%

Mustrisügavus  2 mm või alla selle

21 sõidukit

21%

Sealhulgas mustrisügavus alla 1,6 mm

2  sõidukit

2 %

Keskmine mustrisügavus

4,9 mm

 

 

 

Tallinna ja Tartu kokkuvõte koond:

 

Kontrolliti kokku

190 sõidukit

 

Sõiduautosid

138

 

Kaubikuid

46

 

Rekka

6

 

Lamellrehve kasutasid

53  sõidukit

27%

Suverehve kasutasid

 126 sõidukit

66%

Naastrehve kasutasid

11 sõidukit

6%

Mustrisügavus  2 mm või alla selle

39  sõidukit

20%

Sealhulgas mustrisügavus alla 1,6 mm

8  sõidukit

4,2 %

Keskmine mustrisügavus

4,76 mm

 

 

Kokkuvõtvalt 20% sõidukijuhtidest kasutas oma sõidukitel rehve, mille peaks kiiresti välja vahetama.

 

Tuletan siinkohal meelde, et pidurdusteekond on uuel rehvil(mustrisügavusega 8mm) 28,3- 29,3 meetrit.
Pidurdusteekond lõpuni sõidetud rehvil (1,6 mm) 36,8-38,8 meetrit.

Pidurdusteekonda mõõdeti  7-9 mm veekihi peal, milliseid teeolusid vihma korral esineb Eestis päris tihti.

MTÜ Eesti Rehviliit tänab koostöö eest Eesti Politseid ja rehviettevõtjaid, kes aitasid operatisooni läbi viia.

 

Kaur Kuurme

tegevjuht

 


Prinditud aadressilt http://www.rehviliit.ee/web2/index.php?cat_ID=1&page_id=1&news_id=94

© MTÜ EESTI REHVILIIT. Kõik õigused kaitstud.