04. mail 2010 korraldas MTÜ Eesti Rehviliit koostöös Eesti Politseiga rehvimustri mõõtmise operatsiooni Tallinnas.
Alljärgnevalt toon kokkuvõte rehvimustri mõõtmise tulemustest.
Kuna ilm oli väga kehv, siis teostati kontrolli ühes kohas, Pärnu mnt viadukti all.
Kokku kontrolliti 85 sõidukit.
85 kontrollitud sõidukist kasutasid 51 suverehve(60%), 23 lamellrehve(27%) sinna hulka on arvestatud ka naastrehvid millelt on naastud välja tõmmatud ning 11-l sõidukil (12%) olid all naastrehvid.
Kokku oli kontrollitud sõidukitest kulumispiirini sõidetud rehvid 11-l sõidukil (12%) ning sisuliselt ilma mustrita rehvid olid all 5-l sõidukil(6%).
Seega 18%-l kontrollitud sõidukitest olid all sellises olukorras rehvid, mis vajaksid kohest vahetamist.
Kahel sõidukil oli all rehvikomplekt, kus esimesed rehvid olid suverehvid ning tagumised naastudega naastrehvid.
Ühel sõidukil, kes reklaamis rehvide ja velgede müüki kasutas rehve,mille mustrisügavus oli vahemikus 0-2 mm.
Kokkuvõte:
Kontrolliti kokku |
85 sõidukit |
|
Sõiduautosid |
65 |
|
Kaubikuid |
20 |
|
Lamellrehve kasutasid |
23 sõidukit |
27% |
Suverehve kasutasid |
51 sõidukit |
60% |
Naastrehve kasutasid |
11 sõidukit |
12% |
Mustrisügavus 2 mm või alla selle |
16 sõidukit |
18% |
Sealhulgas mustrisügavus alla 1,6 mm |
5 sõidukit |
6 % |
Keskmine mustrisügavus |
4,6 mm |
|
Tartus kontrolliti rehve 13.mail 2010 ning kontrolli teostati Turu tänaval.
Kokku kontrolliti 105 sõidukit.
73 sõiduautot, 32 kaubikut, 5 rekkat ning ühte liinibussi.
75 sõidukit (71%) kasutas suverehve ning 30(29%) sõidukit kasutas lamellrehve. Naastrehvidega sõitjaid Tartus ei tuvastatud.
20-l (19%) kontrollitud sõidukil olid all rehvid, mille mustrisügavus oli 2 mm või alla selle. 2(2%) sõidukil oli rehvi mustrisügavus 0 mm. Kokku sõitis sisuliselt lõpuni sõidetud rehvidega 21% sõidukitest.
Kokkuvõte:
Kontrolliti kokku |
105 sõidukit |
|
Sõiduautosid |
73 |
|
Kaubikuid |
32 |
|
Rekka |
6 |
|
Lamellrehve kasutasid |
30 sõidukit |
29% |
Suverehve kasutasid |
75 sõidukit |
71% |
Naastrehve kasutasid |
0 sõidukit |
0% |
Mustrisügavus 2 mm või alla selle |
21 sõidukit |
21% |
Sealhulgas mustrisügavus alla 1,6 mm |
2 sõidukit |
2 % |
Keskmine mustrisügavus |
4,9 mm |
|
Tallinna ja Tartu kokkuvõte koond:
Kontrolliti kokku |
190 sõidukit |
|
Sõiduautosid |
138 |
|
Kaubikuid |
46 |
|
Rekka |
6 |
|
Lamellrehve kasutasid |
53 sõidukit |
27% |
Suverehve kasutasid |
126 sõidukit |
66% |
Naastrehve kasutasid |
11 sõidukit |
6% |
Mustrisügavus 2 mm või alla selle |
39 sõidukit |
20% |
Sealhulgas mustrisügavus alla 1,6 mm |
8 sõidukit |
4,2 % |
Keskmine mustrisügavus |
4,76 mm |
|
Kokkuvõtvalt 20% sõidukijuhtidest kasutas oma sõidukitel rehve, mille peaks kiiresti välja vahetama.
Tuletan siinkohal meelde, et pidurdusteekond on uuel rehvil(mustrisügavusega 8mm) 28,3- 29,3 meetrit.
Pidurdusteekond lõpuni sõidetud rehvil (1,6 mm) 36,8-38,8 meetrit.
Pidurdusteekonda mõõdeti 7-9 mm veekihi peal, milliseid teeolusid vihma korral esineb Eestis päris tihti.
MTÜ Eesti Rehviliit tänab koostöö eest Eesti Politseid ja rehviettevõtjaid, kes aitasid operatisooni läbi viia.
Kaur Kuurme
tegevjuht
© MTÜ EESTI REHVILIIT. Kõik õigused kaitstud.