MTÜ Eesti Rehviliit koostöös Eesti Politseiga viis läbi 18. detsembril 2006 aastal rehvimustri sügavuse mõõtmise operatsiooni.
Seekordne operatsioon oli mõeldud n.ö. testürituseks. 2007 aastast alates plaanib MTÜ Eesti Rehviliit regulaarselt hakata koos Eesti Politsega viima läbi rehvimustri mõõtmise reide, mis hakkavad toimuma üle Eesti.
18. detsembril toimunud operatsioon kestis 2,5 tundi ning läbi viidi see kahes kohas: Viljandi maanteel Tallinna linna piiril ning Männiku teel Tallinna linna piiril.
Kokku kontrolliti 77 sõidukit- 54 Viljandi maanteel ning 23 Männiku teel.
Peamiselt võeti vaatluse alla sõiduautod ja kaubikud, kuid kontrolliti ka 3 veoautot.
Viljandi maanteel kontrolliti 33 sõiduautot, 18 kaubikut ning 3 veoautot. Sõiduautodest ja kaubikutest kuulusid 30 eraisikutele ning 21 firmadele. Veoautod kuulusid firmadele.
51 kontrollitud sõiduautost ja kaubikust sõitsid 39 naastrehvidega, 9 lamellrehvidega ning 3 suverehvidega.
Suverehvidega sõiduautod kuulusid eraisikutele.
Viiel sõiduautol ja ühel kaubikul olid all talverehvid, mis olid kulumise piiril, sõiduautod kuulusid eraisikutele ning kaubik kuulus firmale.
Ülejäänud sõidukitel olid all korraliku mustriga talverehvid, mille mustri jääksügavus jäi 5 ja 11 mm vahele.
Ühel veoautol olid all aastaringsed m+s kummid ning kahel veoautol suvekummid. Ühe veoauto haagisel olid kaks rehvi kulumise piiril.
Männiku teel kontrolliti 14 sõiduautot ning 9 kaubikut. 10 sõidukit kuulus eraisikutele ning 13 firmadele.
23 kontrollitud sõidukist sõitsid 18 naastrehvidega, 4 lamellrehvidega ning 1 suverehvidega.
Suverehvidega sõitnud sõiduauto kuulus eraisikule.
Ühel sõiduautol ja ühel kaubikul olid all kulumise piiril talverehvid, sõiduauto kuulus eraisikule ning kaubik firmale.
Ülejäänud sõidukitel olid all normidele vastavad talverehvid, mille mustri jääksügavus jäi 4 ja 10 mm vahele.
Kokkuvõttes sai kontrollitud 77 sõidukit, millest 47 olid sõiduautod, 27 kaubikud ning 3 veoautod. 57 sõidukit sõitsid naastrehvidega ning 14 lamellrehvidega.
6 sõidukil olid all suverehvid, kuid kaks neist olid veoautod, millel on lubatud sõita aastaringselt ka suverehvidega. 4 sõiduautot, mis sõitsid suverehvidega kuulusid eraisikutele.
Kulumise piiril talverehvidega sõitsid 8 sõidukit, 6 sõiduautot, mis kuulusid eraisikutele ning 2 kaubikut, mis kuulusid firmadele.
Ülejäänud sõidukitel olid all korralikud talverehvid, mille mustri jääksügavus jäi 4 ja 11 mm vahele, kuid valdav osa rehvidest oli 5- 8 mm jääksügavusega.
Antud tulemus näitab, et sõidukite omanikud on hakanud pöörama suuremat tähelepanu rehvide seisukorrale, mis on väga oluline tagamaks sõiduki omaniku enda ja kaasliiklejate turvalisust.
MTÜ Eesti Rehviliit tänab Eesti Politseid meeldiva koostöö eest ning loodab, et see koostöö jätkub ka edaspidi sama tulemuslikult.
Kaur Kuurme
tegevjuht
© MTÜ EESTI REHVILIIT. Kõik õigused kaitstud.